Lakástalkshow

Conan O'Brien és én, meg a late night show

2014/01/17 • írta: lovasz.laszlo írta: Szólj hozzá!

1995 lehetett, amikor 19 évesen teljesen véletlenül rátaláltam a The Tonight Showra, nem is értem, hogy akkoriban hogyan volt olyan csatornánk (azt hiszem, az MSNBC), ahol adták. Teljesen beleszerettem a late night műfajába, minden este néztem Jay Lenot. Aztán felfedeztem Conan O'Brient, aki abszurditásával, öniróniájával, a saját magára, de még a humorára is irányuló humorával teljesen rabul ejtett. Onnantól Leno már nem is volt olyan érdekes.

Igyekeztem mindent megtudni a műfajról, Conanről. Mindent, amit a 14,4-es modemen keresztül lehetett. Lenyűgözött a tehetsége, ellenvetés nélkül fogadok el tőle ma is mindent. Határozottan miatta akartam tévével foglalkozni, 1999-ben az Esti Showderhez kerültem gyakornokként, ahol két szezonon át 5 méterről figyelhettem az itthon akkor legnagyobbat: Fábry Sándort. Mikor Hajós Andrást megismertem, tudtam, hogy nem nekem kell kiállnom, viszont létrehozhatok egy late night show formátumú műsort - ha nem is napi rendszerességűt, mint ahogyan az Egyesült Államokban ennek szokása van. Hajósban láttam azt, amit Conan O'Brienben. Stílust, szellemet.

Conan íróként dolgozott, többek között a Saturday Night Live-nál. Mikor David Letterman átment a The Tonight Showt követő Late Nightból a CBS-hez, ahol a mai napig Late Show címen fut műsora, Lorne Michaels - aki nem mellesleg a Saturday Night Live atyja - O'Brient szemelte ki Letterman helyére. Nagy ellenkezés közepette, hiszen az új fiúnak semmifajta színpadi tapasztalata nem volt. Megnéztem a legelső műsorát 1993-ból, ahol még a közönség sem egészen értette, miért ő követi az azóta legendává vált kollégáját. Tanulságos, ahogy egy ma megkérdőjelezhetetlenül humoros figura megküzd a helyzettel.

Jelenleg a TBS nevű kábelcsatornán van műsora, Leno és Letterman sávjában - azok után, hogy a Late Nightból a The Tonight Showba került, majd Leno visszakapta azt, és Conan eljött az NBC-től. A Tonight Show miatt New Yorkból Los Angelesbe költözött a teljes stábbal együtt, majd mostani műsorára már ott is maradt.

2008-ban volt szerencsém a Late Night felvételére stand-by tickettel bejutni. Reggel, a Rockefeller Centerben lévő stúdiók bejáratánál kell sorban állni, és ezzel a jeggyel azok helyét lehet elfoglalni, akik mégsem jönnek el az egyébként ingyenes felvételre. Délután fél négykor aztán vissza kell menni a sorszámozott bilétával, és megmondják, hogy hányan nem jöttek el, tehát az első x ember mehet be. Én a 9. voltam a sorban, a 38-ba simán befértem.

A bemelegítést Brian McCann csinálta, aki 1995-től tavalyig író-szereplője volt a műsornak. Egyszer csak bejelentette, hogy a műsor előtt Conan szeretne pár szót szólni a közönséghez. A zenekar elkezdett játszani, és Conan O'Brien berobbant a stúdióba. Középen, a sor szélén ültem, mikor felkiáltott: "Táncolni akarok valakivel!" - és rám mutatott. Gondoltam, ezt senki nem fogja látni soha, nincsenek itt ismerősök, nagyon durván bedobtam magam. Conan elröhögte magát, és azt mondta: "Úgy érzem, meg kell öleljelek!" 1995-ben láttam először, csodáltam mindig, és most energiát cserélünk - vagy mi...

Nagyon szeretném, hogy Magyarországon is legyen igazi late night show, hogy mi - vagy sokkal inkább: KI? - kellene hozzá, nem tudom. Nem elég, ha valaki jó humorista, jól kell működnie interjúhelyzetben is. Nagyon kevés az, ha valakinek a humora csak abból áll, hogy a másikat fikázza, élcelődik rajta. Azzal nem hoz létre új tartalmat, nem ad gondolatot, csak az attitűdjét, hogy "én mindenből viccet tudok csinálni!". Azért azt ne felejtsük el - ezzel persze saját magamat is helyre teszem -, hogy bár az alábbi videóban is orgazmust színlel, de Conan O'Brien magna cum laude végzett a Harvardon, ahol amerikai irodalmat és történelmet tanult. Okos, szellemes, stílusa van. Nem csak jól vágja ki magát egy könnyed csipkelődésben.

Legszívesebben kiutaznék Los Angelesbe, hogy gyakornok legyek a műsoránál, és igen, én is rendezgetném a cukrot a konyhában vagy ebédet hoznék, ahogy az a gyakornokok feladatairól a következő videóból mindjárt ki is derül, de legalább ott lehetnék a próbákon és felvételeken. Mert a napi late night show stábja reggel jár dolgozni és csak este végez, de a ragyogó tehetség szolgálatába állítja magát.

A bejegyzés trackback címe:

https://lakastalkshow.blog.hu/api/trackback/id/tr627308252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása